Bättre resultat med bra kosthållning

Kosten är precis lika viktig som träningen om du ska uppnå ett bra resultat. Det räcker inte med att köra ett stenhårt pass och sedan tro att du kan äta vad du vill. Det gäller att fylla på med mycket energi och äta sund mat som är bra för kroppen.

Du bör äta minst tre stora måltider om dagen när du tränar, det vill säga frukost, lunch samt middag. Sedan kan du även behöva klämma in ett mellanmål däremellan om du bli hungrig. En riktlinje är att du bör äta minst var tredje eller fjärde timme för att må bra.

När du är färdig med träningspasset är det viktigt att du äter mat som hjälper dina muskler att återhämta sig.

Kolhydrater och proteiner är viktiga byggstenar i detta fall. Många äter därför middag inom en timme efter träningen för att slippa lägga in ett extra återhämtningsmål emellan dessa.

Även om kosthållningen är väldigt viktig så finns det såklart annat att tänka på med gällande kosten. Ska man äta upp sig lite för att bygga volym så behöver man en annan approach eftersom man då behöver äta mer mat än vad man normalt gör. Man behöver alltså få i sig mer kalorier än vad man gör av med och det kan man göra på olika sätt. Du kan kolla in https://www.dintarta.se/ och se om det finns en trevlig tårta eller cake pops eller något annat liknande. Det är gott och gör att man kan äta ganska mycket, det är ett bra alternativ när man ska bulka på sig lite extra. Det kan även vara bra att äta mycket proteinrik bar så det gäller som sagt att ha en vettig blandning.

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

en_USEnglish
en_USEnglish